Bloodborne hayranları yıllardır PC’ye resmi bir sürüm beklerken, hayran yapımı projeler bir bir Sony’nin telif engeline takılıyor. Son olarak, PlayStation 1 tarzında yeniden yaratılan Bloodborne PSX adlı proje de telif hakları nedeniyle yayından kaldırıldı.
Sony, neden bu kadar katı davranıyor?
Yaşanan bu gelişme Sony’nin Bloodborne topluluğuna karşı son dönemdeki sert tutumunu bir kez daha gözler önüne seriyor. Daha önce, popüler Bloodborne 60 FPS modunu engelleyen şirket, şimdi de bağımsız geliştirici Lilith ‘B0tster’ Walther tarafından yapılan Bloodborne PSX demake’ini kaldırdı. Sony’nin DMCA başvurularını yürüten MarkScan adlı şirket, hayran yapımı projeye dijital korsanlık suçlamasıyla telif ihtarı gönderdi ve oyun itch.io’dan kaldırıldı.
![](https://ares.shiftdelete.net/2024/06/Bloodborne-PC.jpg)
Geliştirici Lilith Walther, Sony’nin Bloodborne ile ilgili hayran yapımlarını neden şimdi hedef aldığını sorgularken, bu adımların Bloodborne’un geleceği için bir işaret olup olmadığı merak konusu oldu.
Sony, geçtiğimiz aralık ayında PlayStation 30. yıl dönümü videosunda Bloodborne’a atıfta bulunmuştu. Bu, bazı oyuncuların yeni bir sürüm beklemesine yol açarken, Sony’nin son dönemdeki hamleleri hayranları tedirgin etmeye başladı.
Sizce Sony, Bloodborne’un PC’ye çıkmasını istemediği için mi bu projeleri engelliyor? Yoksa bu, gelecekteki bir duyurunun sinyali olabilir mi? Görüşlerinizi paylaşmayı unutmayın!